روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

 80میلیون پرونده قضایی خمیر شد

رشد پرونده‌های قضایی نگران کننده است. در سال 1386 تعداد پرونده‌های قضایی 8 میلیون بود که این تعداد در سال 90 به 16 میلیون پرونده رسید یعنی اینکه ظرف کمتر از سه سال پرونده های قضایی رشد 100 درصدی داشته است.

ورود روزانه 80 نفر به زندانهای کشور

10 جرم نخست کشور:جرائم ضرب و جرح، ایحاد صدمه، توهین، نگهداری از مواد مخدر، استعمال مواد مخدر، تهدید، تخریب، صدور چک بی محل و حمل مواد مخدر رتبه های یک تا دهم جرائم نخست کشور را تشکیل می دهند.

اکنون 160 میلیون پرونده بایگانی در قوه قضائیه موجود است که حدود 80 میلیون از این پرونده ها به دلیل غیرمهم بودن اطلاعات آن برداشته شده و خمیر شده است.

 منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/303260/80

هر ساعت 6 خودرو در كشور سرقت می‌شود

طبق آمارهاي به‌دست آمده، در سال 90، روزانه 142 دستگاه خودرو سرقت شده است، يعني هر ساعت 6 دستگاه خودرو در كشورمان به سرقت رفته است.
سارقان همچنان به راحتي پرايد و پژو را به سرقت مي‌برند.
شيوه‌هاي سرقت خودرو از سوي سارقان:توپي زني، استفاده از شاه كليد، استفاده از سيم مفتولي، بكسل كردن، حمل با جرثقيل، سرقت تحت پوشش خريدار، سرقت تحت پوشش مامور، سرقت با ايجاد تصادف ساختگي، سرقت با سوئيچ روشن، سرقت با تعويض‌اي سي يو خودرو،سرقت توام با زورگيري و با سلاح سرد و گرم، سرقت به شيوه خوراندن مواد مسموم و آغشته به مواد بيهوشي و خواب‌آور و سرقت به شيوه سوار شدن زنان سارق و جلب اعتماد راننده از جمله روش‌هاي سارقان براي سرقت خودروهاي شماست.

بهترين روش براي پيشگيري از سرقت يك خودرو نصب ابزارهاي بازدارنده مكانيكي مانند قفل فرمان، قفل چرخ، قفل پدال و... روي خودرو است و نصب ايموبلايزر، آلارم و ردياب‌هاي ماهواره‌اي در مقايسه با ابزار بازدارنده مكانيكي همگي از اهميت و اثربخشي پايين‌تري برخوردارند.
توصيه‌هاي پيشگيرانه:
1-اگر در جايي پاركينگ يا پاركبان‌ها در دسترس نبودند، اتومبيل‌تان را در جايي پارك كنيد كه در ديد ماموران گشت پليس باشد.

2-پس از خريد خودرو، قفل درها و صندوق آن را عوض كرده و از قفل‌هاي سوئيچي استفاده كنيد.

 3-از گذاشتن ساك، لوازم و اشياي گرانبها، اسناد و مدارك در داخل خودرو طوري كه در معرض ديد باشند و سارقان را وسوسه كنند خودداري‌ كنيد.

4-هنگام ورود يا خروج از پاركينگ، اول خودروتان را خاموش كنيد و سوئيچ آن را برداريد و بعدا براي باز و بسته كردن درِ پاركينگ اقدام كنيد.

5-اگر براي فروش خودروتان آگهي كرديد و خريداراني به شما مراجعه كردند و با امانت سپردن خودروشان نزد شما از شما خواستند با خودروتان دور بزنند قبول نكنيد، اكثر موارد خودروها دزدي هستند.
6-چنانچه در جاده يا سطح شهر مخصوصا بزرگراه‌ها افرادي با اتومبيل و لباس شخصي شما را متوقف كرده و عنوان كردند خودروتان مسروقه است، به هيچ‌وجه تسليم نشويد، مگر آنكه از مامور بودن آنها مطمئن شويد.

7- از سپردن سوئيچ و كليد به افراد غيرمطمئن و ناشناس در هر وضعيتي خودداري كنيد.

 از انتقال مسافران به مسيرهايي كه اصلا آشنايي نداريد پرهيز كنيد.

 8-اجازه ندهيد افراد متفرقه و ناشناس روي خودرو شما سيستم دزدگير نصب كنند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/258252

شکاف زمین در جنوب کرمان/ حفره ای با طول 4 کیلومتر

طی روزهای اخیر شکافی بزرگ به طول چهار کیلومتر و عمق پنج متر در حاشیه شهر عنبرآباد و برخی روستاهای این شهر موجب نگرانی ساکنان این شهرستان شده است.
بروز این شکافها در دشتهای عنبرآباد خسارتی نیز به زیر ساختها وارد کرده است بطوریکه در موردی دیگر زمین به طول یک کیلومتر در نزدیکی روستاهای توکل آباد و یوسف آباد شکاف برداشته است و این شکاف به جاده نیز خسارت زیادی وارد کرده و از میان آن گذشته است.

برداشتهای بی رویه از منابع آب زیر زمینی موجب شده است ذخایر طبیعی آب رفته رفته از بین برود و زمین نشست کند که نمونه آن در دشت اختیار آباد کرمان طی سالهای گدشته مشاهده شده است.
تنها راهکار جلوگیری از نشست دشتهای استان کرمان خودداری از مصرف بی رویه آب دانست.

این درحالی است که به دلیل مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی و وجود چاههای غیر مجاز و کمبود بارندگی دشتهای عنبرآباد در خطر نشست زمین قرار دارند و طی سالهای اخیر بارها شاهد بروز چنین مشکلاتی هستیم.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/2582458

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب