چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

كمبود شدید داروي بيماران تالاسمي: 2 ماه دارو نگرفته ایم

دبير انجمن تالاسمي ايران گفت: كمبود داروي تزريقي دسفرال به حدي شديد شده كه برخي بيماران مبتلا به تالاسمي 2 ماه است كه دارويي دريافت نكرده اند. اغلب بيماران تالاسمي در حال حاضر مشكل تأمين و تهيه داروي تزريقي دسفرال را دارند اما اين دارو همچنان با كمبود روبه رو است.
برخي بيماران تالاسمي به دليل كمبود دارو 2 ماه است كه دارويي دريافت نكرده اند و بقيه بيماراني كه دارو به آنها رسيده نيز بيش از 50 عدد دارو ندارند.
منبع: http://www.asriran.com/fa/news/266142

كیسه‌های خون وارداتی دردسرساز شد

شركتی كه سازمان انتقال خون، كیسه‌ها را از آن خریده، جزو بزرگ‌ترین شركت‌های تولیدكننده كیسه‌های خون در دنیاست.

كیسه‌های خونی حساسیت‌زا، خون تالاسمی‌های شیرازی را توی شیشه كرد و با ایجاد علائم حساسیت در این بیماران، جمع‌آوری شد و گرچه این حادثه فقط در یكی از شهرهای كشور اتفاق افتاده اما زنگ خطری است برای سازمان انتقال خون كه مسئولیت نظارت بر كیفیت این محصولات را بر عهده دارد و هشدار می‌دهد كه شاید بار دیگر این اتفاق در كشور تكرار شود و حتی تلفات جانی داشته باشد.
بالاخره مشكل بیماران تالاسمی شیرازی آن‌قدر جدی شد كه به گوش مسئولان پایتخت‌نشین هم رسید و آنها باخبر شدند كیسه‌های خونی كه از فروردین امسال در اختیار این بیماران قرار گرفته باعث بروز علائم حساسیت در آنها شده است و برخی از بیماران كه از این كیسه‌ها استفاده كرده‌اند دچار مشكلاتی نظیر علائم حساسیت پوستی و در برخی موارد شدید علائم تنفسی، تپش قلب و ضعف عضله شده‌اند.بیماران مدعی هستند كه این كیسه‌ها از سنگاپور وارد كشور شده است.
این كیسه‌ها در شیراز و بندرعباس مورد استفاده قرار گرفت و شیراز نخستین جایی بود كه بیماران به آن واكنش دادند البته این محصولات، با فناوری روز دنیا تهیه شده بود، اما در برخی از بیماران واكنش‌هایی ایجاد كرده است.
شمار این كیسه‌های خون، 3000 عدد بوده است كه پس از بروز علائم حساسیت در بیماران بسرعت جمع‌آوری شده است.
آزمایشگاه‌ها برای كنترل كیفی محصولی مانند كیسه خون، به تجهیزاتی نیاز دارند كه آنها را از كشورهای عربی می‌آورند. كشورهای عربی به خریداران ایرانی تضمین می‌دهند كه این محصولات را از كشورهای توسعه یافته خریداری كرده‌اند، اما گاهی واسطه‌های عرب، بلوف می‌زنند.
برخی واسطه‌های عرب، در ازای پول كلانی كه برای تحویل محصولات باكیفیت از ایرانی‌ها می‌گیرند، محصولات بی‌كیفیت را از كشورهایی همچون چین با مارك كارخانه‌های كشورهای توسعه یافته تحویل می‌دهند.
منبع:
http://www.asriran.com/fa/news/266194

 1136 نفر کشته شدند

در بازه زماني 25 اسفند 1391 تا 15 فروردين امسال، هزار و 136 نفر به علت حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند.

در بازه زماني 25 اسفند 1391 تا 15 فروردين امسال، هزار و 136نفر به علت حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند كه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 5 نفر كاهش داشته است. این تعداد کشته ، معادل تلفات سقوط 11 فروند هواپیمای مسافربری 100 نفره و 30 برابر تلفات زلزله اخیر بوشهر است. گو این که در ایام نوروز ، هر دو روز یک بار ، یک هواپیمای مسافری در ایران سقوط کرده و هر 16 ساعت یک بار ، زلزله ای مانند زلزله بوشهر به وقوع پیوسته است.
براساس آمارهاي اوليه مرگ هاي ناشي از تصادفات نوروزي سال گذشته هر روز، 1/57 نفر و در تعطيلات نوروزي امسال روزانه 1/54 نفر به علت تصادفات جان باخته اند.
منبع:
http://www.asriran.com/fa/news/266143



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب