چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

از تراشیدن موی سر جوانان تا جداسازی جنسیتی 9 ساله ها

ماموران پلیس حماس: داشتن موهای بلند با ظاهر اسلامی در تناقض است. 20 نفر به همین دلیل، توسط پلیس توقیف و مجازات شده اند. این اقدامات با محکومیت و نکوهش مردم و حقوقدانان روبه رو شده است.

مقامات کابینه حماس دستور دادند از این پس دانش آموزان 9 ساله و بالاتر حق ندارند در مدارس مختلط حاضر باشند.

"ایمن السید" 19 ساله: تنها چیزی که می خواهم این است که غزه را ترک کنم. من می ترسم. در حالی که به صورت عادی در خیابان راه می روید ناگهان شما را بدون دلیل بازداشت می کنند. هیچ کس نمی داند با شما چه می کنند؟

در مرکز پلیس ، بازداشت شدگان را در یک صف قرار داده و با ماشین اصلاح یک چهار راه در سر ما ایجاد کردند. افرادی هم که مقاومت می کردند مورد ضرب و شتم نیروهای پلیس قرار می گرفتند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265919

حداقل 18میلیون می ارزیم!

طنز:

حداقل 18میلیون می ارزیم!

در خبرها می خوانیم: "قیمت کلیه در سال گذشته 6میلیون تومان بود و برای سال جدید 9میلیون تومان تعیین شده است."

به هر حال خوشحال می شویم که همراه با نرخ تورم؛ ارزش انسان نیز کمی تا قسمتی بالا می رود! فکرش را بکنید! در حال حاضر زنده یمان حداقل 18میلیون تومان می ارزد! باورتان می شود؟!
پیچیدگی شخصیت هم حدی داره!

سید حسن موسوی گفت: احمدی نژاد به لحاظ معنوی، ولایتمداری و مدیریت اجرایی یک شخصیت استثنایی است که بدون تردید در آینده ابعاد شخصیتی ایشان بیشتر شناخته خواهد شد.

به هر حال در اینکه ایشان شخصیتی استثنایی هستند، هیچ شکی نداریم؛ فقط فکرش را نمی کردیم که هنوز هم ابعاد جدیدتری از شخصیت ایشان کشف گردد! ... پیچیدگی شخصیتی هم حدی داره آخه!
رشدمان منفی نیست؟!

مصباحی مقدم گفت: "رشد اقتصادی ایران صفر است."

اشک شوق از چشمانمان جاری می شود. یعنی واقعا این رشد منفی نیست؟! ... البته یادمان نرود اگر امروز رشد اقتصادیمان صفر است به دلیل آن است که دولت های قبلی اصلا از اقتصادی چیزی حالیشان نمی شد!

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265890

۳۱ کشته در زلزله دشتی

زلزله 1. 6 ریشتری دشتی تاکنون ۳۱ نفر کشته بر جای گذاشته است.
منبع:
http://www.asriran.com/fa/news/266017

تخریب 100 درصدی یک ساختمان بر سر زوج مسن

محل حادثه واقع در خیابان امام خمینی بین یادگار امام و جیحون.

 یک ساختمان دو طبقه قدیمی که در حدود 80 مترمربع مساحت داشت، انفجار شدیدی رخ داده، به طوری که علاوه بر تخریب 100 درصدی ساختمان، به تعدادی از واحدهای مسکونی مجاور نیز خساراتی وارد کرده و سبب شکسته شدن شیشه‌های تعدادی از این منازل شده است.

یک زن 55 ساله و مردی 75 ساله در پی این حادثه از نقاط مختلف بدن دچار آسیب‌دیدگی و سوختگی شدید شدند.

علت این حادثه را "نشت گاز" از آبگرمکن دیواری و انفجار در پی بروز یک شعله یا جرقه ناگهانی.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/266005

پابلو نرودا 40 سال پس از مرگش نبش قبر شد

دیروز دوشنبه پس از ماه‌ها بحث و بررسی سرانجام نبش قبر پابلو نرودا شاعر بزرگ شیلیایی و برنده جایزه نوبل ادبیات انجام شد تا پاسخی برای پرسش‌هایی که درباره مرگ او مطرح شده، پیدا شود.
در حالی که سال‌ها تصور می‌شد این شاعر بزرگ بر اثر سرطان پروستات درگذشته باشد، با احتمال کشته شدن او توسط یک آمپول مرگبار، حکم نبش قبر وی صادر شد.
این اقدام به حکم یک دادگاه شیلیایی انجام شد. این دادگاه پس از طرح نظرات راننده نرودا مبنی بر اینکه او از سرطان فوت نشده بلکه با تزریق آمپول کشته شده است، حکم به نبش قبر چهره مطرح ادبیات لاتین داد.
به این منطور باقی ماده جسد نرودا در حالی که نزدیک به 40 سال از درگذشت او می‌گذرد، از قبر خارج شد تا به دست تحقیقات دقیق سپرد شود.
نرودا که به صورت ناگهانی و 12 روز پس از کودتای 11 سپتامبر سال 1973 در شیلی توسط ژنرال پینوشه درگذشت، تاکنون تصور می‌رفت که بر اثر سرطان پروستات فوت کرده باشد. اما راننده نرودا چندی پیش اعلام کرد او چند روز پس از پیروزی کودتای نظامی پینوشه به قتل رسیده و علت مرگش به دروغ سرطان اعلام شده است.
مانوئل آرایا، راننده و محافظ شخصی نرودا دو سال پیش اعلام کرد او قرار بود به مکزیک تبعید شود و بیم این می‌رفت که قصد داشته باشد از آنجا جنبشی علیه دیکتاتوری نظامی شیلی را به راه بیندازد. به همین دلیل شاعر برنده نوبل به دستور پینوشه با تزریق سم در بیمارستان کشته شده است.
اکنون متخصصان در بقایای استخوان نرودا به دنبال این می‌گردند که آیا سرطان او آنقدر پیشرفته بود که موجب مرگش شود، و از سوی دیگر آیا ماده سمی در بقایای جسد او وجود دارد؟
با توجه به اینکه نرودا حدود 40 سال پیش درگذشت، چیزی از نسوج نرم بدن او باقی نمانده است که کار متخصصان را راحت‌تر کند، اما متخصصان معتقدند با انجام آزمایش‌های سم شناسی می‌توانند به نتایجی دست یابند.
ادواردو کنترراس، وکیلی که درباره مجاب کردن دادگاه شواهد لازم را تدارک دیده است می‌گوید سه نفر می‌توانستد برای حکومت پینوشه خطرناک باشند: آلنده، ویکتور خارا و پابلو نرودا. آلنده روز کودتا فوت شد، ویکتور خارا بلافاصله کشته شد و تنها صدای باقی مانده پابلو نرودا بود که به فاصله چند روز او را هم خاموش کردند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265948

روزانه 13000 چک برگشت می خورد

از فروردین 91 تعداد چک‌های برگشتی روزانه دو هزار برگ افزایش یافت و از 11 هزار برگ به حدود 13 هزار برگ رسید. حجت میرزایی با نگاهی به سال 91 و وضعیت تولید گفت:آمار چک‌های برگشتی با نرخ بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است و گفته می‌شود در سال‌ 91 نسبت به سال 90 تقریباً سه برابر شده است و سهم بخش تولید در آن بالا و قابل توجه است. از همان فروردین و آغاز سال 91 تعداد چک‌های برگشتی روزانه دو هزار برگ افزایش یافت و از 11 هزار برگ به حدود 13 هزار برگ رسید.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/312651

 ارز تک نرخی می‌شود

رییس کل بانک مرکزی تک نرخی شدن ارز و حذف ارز مرجع از اولویت‌های یک و دو کالایی را تایید کرد و گفت: برای این کالاها نیز برنامه‌هایی داریم که اعلام خواهد شد.

بخش‌های دولتی اعتقاد داشتند که با ارز مرجع کالا وارد می‌کنند ولی همان کالاها با نرخ آزاد به دست مردم می‌رسد لذا چنین موضوعی باعث تصمیم‌گیری برای حذف ارز مرجع شد.

تصمیم گرفته شده که ارز مرجع به نرخ ارز مبادله‌ای نزدیک شود و کالاهایی مثل گندم، دانه های روغنی، سویا و غذای دام و طیور که در اولویت اول هستند با ارز نزدیک به نرخ مبادله‌ای وارد شده و ارز مرجع از بقیه کالاها حذف شود.

البته یک واقعیتی است که اقشار آسیب پذیر جامعه با تک نرخی شدن ارز باید فشارهای تورمی را تحمل کنند.

در لایحه بودجه 92 حداقل در جاهایی که دولت حضور دارد، برنامه این است که یک نرخ داشته باشیم و نرخ‌هایی با عنوان مرجع و مرکز مبادلات وجود نداشته باشد.

 

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/312644

 غاری باقدمت 65میلیون سال

غار قوری‌قلعه بزرگترین غار آبی آسیاست که در 86 کیلومتری شهر کرمانشاه در مسیر جاده پاوه واقع شده است. این غار شگفت‌انگیز در کوه شاهو قرار دارد و متعلق به اواخر دوران دوم زمین‌شناسی است که قدمت آن به 65 میلیون سال پیش برمی‌گردد.
این غار از قبل توسط انسان‌ها مورد استفاده قرار گرفته و جمجمه انسانی در آن پیدا شده که متعلق به هفت هزار سال قبل است، همچنین برخی از اشیاء عتیقه یافته شده در این غار متعلق به دوران ساسانی است.
تاکنون 3 هزار و 140 متر از این غار شناسایی شده که احتمال می‌رود 20 کیلومتر ادامه داشته باشد و 500 متر آن برای بازدیدکنندگان به بهره‌برداری رسیده است.
ادامه شناسایی مسیر غار به ‌علت برخورد با تخته سنگ ورقه‌ای که در اثر ایجاد گسل به‌وجود آمده، متوقف شده و جلو رفتن امکانات خاصی می‌طلبد.
دمای غار در طول سال بین 8 تا 11 درجه سانتی‌گراد است و میانگین رطوبت آن به 89 درصد می‌رسد و در طول مسیر غار، تالارهای زیبا و دیدنی، مانند تالار مریم و کوهان شتر وجود دارد و اشکال طبیعی و فوق‌العاده‌ این غار، موجب حیرت هر بیننده‌ای می‌شود.
در بخشی از مسیر این غار، تالارهایی وجود دارد که پوشیده از قندیل است و اشکال موجود در این تالارها شبیه مجسمه‌های کریستالی هستند.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/312558

جوجه‌ای با 4 پا در سوادکوه متولد شد

جوجه‌ای با 4 پا در شهرستان سوادکوه سر از تخم بیرون آورد.
جهش ژنتیکی(ناشی از محیط‌های بیرونی و درونی مانند داروها، اشعه‌ها، امواج‌ها، غذاها و ... وبلاگ آموختن) و افزایش دما در 9 روزگی جوجه از دلایل به وجود آمدن این وضعیت است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265961

نخستین روایت فائزه هاشمی از روزهای «اوین»

قرار بود 30‌اسفند آزاد شوید اما 29‌اسفند آزاد شدید. علت این تخفیف یک‌روزه در محکومیت شش‌ماه شما چه بود؟

چند حدس وجود دارد؛ اول احتمال استقبالی را می‌دادند که خوشایند آن‌ها نبود. دوم نبودن من برای سال تحویل در کنار زندانیان‌، این نکته را روزنامه شرق و برخی سایت‌ها یک روز قبل کار کرده بودند. و سوم شاید نبودن من در زندان هنگام چهارشنبه‌سوری برایشان مهم بود، چون با باز‌بودن هوا‌خوری برای این مراسم مخالفت شده بود و دو روز قبل، ٣٠‌اسفند، را روز آزادی من اعلام کرده بودند و من هم چون نمی‌خواستم حتی یک روز زیر منت باشم و هم برایم مهم بود که سال تحویل را در کنار دوستانم در زندان باشم مقاومت کردم؛ بعد از حدود یک‌و‌نیم‌ساعت مرا بیرون کردند. مرا برای گفت‌وگو به دفتر جانشین رییس زندان بردند و سپس به بند راهم ندادند و در آخر نیز بعد از حدود نیم‌ساعت نشستن، در فضای جلوی بند مرا سوار ماشین کردند. 

چه کسانی با شما همبند بودند؟ 

تعدادی از خانم‌هایی بهایی، تعدادی از سازمان مجاهدین، دو خانم مسیحی، دو نفر از گروه مادران عزادار پارک لاله، تعدادی بچه‌های سبز و خبرنگار و یک خانم عراقی و چند نفری هم لاییک و چپ.

چند‌ماه پیش خبری با این موضوع منتشر شد که مقامات زندان تصمیم گرفته بودند به شما مرخصی دهند، اما با انتشار یک بیانیه از پذیرفتن آن‌ها خودداری کردید؛ چرا؟ 

کل دوران محکومیت من شش‌ماه بود. ما آنجا چهار نفر را داشتیم که حدود پنج‌سال بدون حتی یک‌بار مرخصی در زندان بودند. افراد دیگر هم بودند که دوسال، سه‌سال، چهار‌سال زندانی بودند، اما مرخصی نرفتند. 

زندان برای شما چطور بود؟ 

خیلی خوب بود. تجربه بسیار قشنگی بود، انسان‌های بزرگی که با آن‌ها آشنا شدم، روابط و فضای بین زندانی‌ها و... تجربه ‌گران‌بهایی بود. آنجا فضایی ایجاد شده که ماحصل خود زندانیان است؛ نه این‌که زندانبان‌ها یا ماموران کار خاصی می‌کردند، نه، اتفاقا با آن‌ها بحران‌های بسیاری داشتیم ولی فضا و شرایط زندان برایم تجربه بسیار مهمی بود و یک نقطه‌عطف در زندگی من به شمار می‌رود که به آن افتخار می‌کنم و بسیار هم آن را دوست دارم. 

عمده مشکلات زندانیان زن در اوین چه بود؟ 

از نگاه من پس از شش‌ماه حبس سوء‌مدیریت و ندانم‌کاری و موازی‌کاری عمده مشکلات زندانی است. 

در حوزه درمان و سلامت زندانیان چطور؟ 

یکی‌ از حیطه‌های پر‌مشکل همین‌جاست. عمده درمان در بهداری زندان داروهای آرام‌بخش است؛ به‌خصوص اگر در شب، کارت به درمانگاه بکشد. برای اعزام پزشکی به بیرون از زندان نیز بایستی از هفت‌خوان رستم بگذری: تشخیص بهداری زندان، تشخیص دکتر متخصص که گاهی به زندان می‌آید، تایید پزشکی قانونی داخل زندان، تایید پزشکی‌ قانونی بیرون زندان، تایید دادستانی، رسیدن موافقت دادستان به زندان و سپس به بند زنان و نامه‌نگاری‌ها و رفت‌و‌آمد‌ها برای هریک از این‌ها را در نظر داشته باشید که فاجعه است. حالا با اعزام موافقت شد، یک‌بار پرونده پزشکی‌ را نمی‌‌برند، بار دوم پرونده را اشتباهی‌ می‌برند، بار سوم به‌جای عکس ریه عکس پا می‌برند، بار چهارم دیر زندانی را می‌برند و وقت دکتر از دست رفته و بار پنجم به بیمارستان اشتباهی‌ می‌برند. تمامی‌ این‌ها اتفاقاتی بود که در طول کوتاه حضور من در زندان بارها اتفاق افتاد. برای هر اعزام نیز بخش مهمی‌ از این روند فرسایشی طی‌ می‌شود. 

برخوردهای زندانی‌ها با یکدیگر که درنتیجه تضارب‌آرای آن‌ها شکل می‌گرفت چگونه بود؟ 

روابط کاملا دوستانه بود. در غم و شادی هم شریک بودند. تعامل در حد بالایی بود. در حین این‌که همگی‌ به عقیده و آرای یکدیگر احترام می‌گذاشتند هر کسی‌ عقاید و افکار خودش را داشت. در زندان به‌سبب روابط و تعامل زندانیان دموکراسی‌ حاکم بود، چیزی که تحقق آن در جامعه آرزوی همه است.

زمان ملاقات شما با پدرتان چقدر بود؟ 

حدود ۲۰‌دقیقه. 

صحبت خاصی بین شما و آیت‌الله هاشمی وجود داشت؟ 

بیشتر احوال‌پرسی‌ بود و وضعیت زندان را برایش توضیح دادم. بابا نیز گله‌های آن طرف را منتقل کرد که چرا به مجاهدین، منافقین نمی‌گویم یا چرا روابط خوبی مثلا با مجاهدین و بهایی‌ها دارم.

حالا واقعا شما لیدر بودید؟ 

این اتهامی دروغ و توهین به دیگر زندانیان است. زندانیان برای خود یلی هستند و اجازه نمی‌دهند برایشان کسی‌ لیدری کند. تمامی اعتراضات در جمع تصمیمگیری می‌شد و من به‌عنوان وکیل‌بند به همراه دیگران آن را دنبال می‌کردیم. شاید بودن من در زندان به‌طور غیرمستقیم باعث احساس قدرت بیشتر زندانیان شده بود و به همین دلیل اعتراضات نسبت به گذشته بیشتر شده بود. 

این طنز قدیمی که شما مردترین عضو خانواده هاشمی‌رفسنجانی هستید را قبول دارید؟ 

من یک زن هستم و به زن‌بودن خود افتخار می‌کنم. چرا برای تعریف از یک زن به او مرد می‌گویند؟ برایم خوشایند نیست. 

از شجاعت می‌آید.

مگر نمی‌شود شیر زن بود؟ 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/265892



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب