روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

تحقيق دانشمندان براي دستيابي به شيوۀ جديد درمان حملۀ قلبي

حمله قلبي ديگر به عنوان يک خطر مرگ، انسان ها را تهديد نمي کند اما کساني که يکبار به حمله قلبي دچار مي شوند تا پايان عمرشان با قلبي آسيب ديده و ناقص زندگي مي کنند.

تصور کنيد که براي ترميم قلبي که آسيب ديده تنها بتوان با تزريق سلول هاي يک قلب سالم به قلب آسيب ديده، امکان بهبود آن را فراهم کرد. اين سلول هاي سالم جايگزين سلول هاي مرده قلب آسيب ديده مي شوند و بمرور، منطقه مورد حمله قرار گرفته را ترميم مي کنند.

دکتر سوان جاياسينگ در آزمايشگاه دانشگاه لندن تحقيقات خود در اين زمينه را پيش مي برد. اين دانشمند در مورد نحوۀ عمل اين شيوۀ درماني مي گويد: “سلول هاي سالم به صورت مايع به کمک يک سرنگ به مرکز آسيب ديده وارد مي شوند. … اين سلول هاي تزريقي بصورت يک حجم اسپري شده به روي محل آسيب ديده پخش مي شود و منطقه را در اختيار مي گيرد.”

همزمان با اين عمل، يک شوک ده هزار ولتي برق نيز به منظور تحريک محل تزريق سلول هاي سالم وارد مي شود.

واسيلي جئورجيادي، يکي از اعضاي اين پروژۀ تحقيقاتي است. وي در مورد آزمايش هاي انجام گرفته مي گويد: “آنچه که ما اينجا داريم سلول هاي آسيب ديده قلبي است که بعد از تزريق سلول هاي سالم و بعد از گذشت چند روز، فعاليت فيزيولوژيک آن بخوبي قابل مشاهده است. در اين آزمايش، ما در مرحله استفاده از شوک هاي الکترونيکي به منظور تحريک سلول هاي آسيب ديده هستيم و پس از آن نتيجه را خواهيم ديد.”

در حال حاضر عمل جراحي براي درمان بيماران قلبي يکي از راههاي لازم الاجراست اما محققان اين طرح مي گويند با روش هاي جديد بزودي عمل جراحي ديگر لازم نخواهد بود.

منبع: دانش و فن یورونیوز فارسی

ثبت زايمان آرماديلوي غول‌پيکر نادر در برزيل

محققان توانسته‌اند زايمان يک گونه نادر آرماديلوي غول‌پيکر را در برزيل ثبت کنند. آنها نخست توانستند با دوربين‌هاي خودکارشان يک جفت نر و ماده آرماديلو را شکار کنند. پنج ماه بعد عکس‌هاي گرفته‌شده نشان داد که يک آرماديلوي کوچک به دنيا آمده است.

دکتر آرنائود سوارز، يکي از هدايت‌کنندگان پروژه پژوهشي بر آرماديلوي غول‌پيکر، گفته: "ثبت تولد يک آرماديلو هم هيجان‌انگيز است و هم قدمي در راه اين که زندگي اين جانور و توليد مثل اين گونه اسرارآميز را بفهميم و در نهايت بتوانيم به حفظ آن بپردازيم."

آرماديلو، که معني لغوي آن به اسپانيايي "زره‌دار کوچک" است، پستانداري نادر است که به خاطر پوسته سخت بدنش آن را به اين نام مي‌خوانند.

منبع: دانش و فن بی بی سی فارسی 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 5 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب