روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

پیمانكار ترابر گستر: سازمان بدهی‌اش را نداد، ۴۰ کارگر اخراج شدند

در پی انتشار خبری مبنی بر اخراج ۴۰ كارگر شركت پیمانكاری «ترابر گستر نکو» وابسته به سازمان مدیریت پسماند تهران و درج توضیحات روابط عمومی این سازمان، مدیرعامل این شرکت پیمانكار نیروی انسانی دلیل اخراج و عدم پرداخت بخشی از دستمزد و حقوق سنوات كارگران را عدم پرداخت ۱۸ ماه از معوقات مالی شرکت ترابر گستر نکو توسط سازمان مدیریت پسماند تهران عنوان كرد.

عدم پرداخت ۱۸ ماه از معوقات مالی شرکت ترابر گستر نکو توسط سازمان مدیریت پسماند تهران باعث شده علاوه بر اخراج ۴۰ کارگر نتوانیم حقوق سنوات آنان را پرداخت کنیم.

این پیمانكار، میزان معوقات مالی شرکت ترابر گستر نكو از سازمان مدیریت پسماند را یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: سازمان مدیریت پسماند مدعی است این شرکت۸۰۰ میلیون تومان خسارت مالی به سازمان وارد کرده و به این بهانه از پرداخت بدهی‌های خود طفره می‌رود.

حدود ۴۰ کارگر با مجموع مطالبات حدود ۲۰۰ میلیون تومان با احتساب سنوات در نتیجه بی‌توجه‌ای مسئولان سازمان پسماند اکنون با وجود آنكه حقوق خود را دریافت نكرده‌اند، بیکار و بلاتکلیف شده‌اند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=49519

مرگ یك كارگر ساختمانی در یزد

یک کارگر ساختمانی در یزد بر اثر ریزش ساختمان جان خود را از دست داد.

در پی ریزش آوار یک ساختمان ۳ طبقه قدیمی واقع در بلوار شهید بهشتی یزد ۲ كارگر محبوس شدند كه با تلاش آتش‌نشانان یكی از آنان كه كارگر ۲۰ ساله‌ای بود به بیرون منتقل و تحویل نیروهای فوریت پزشكی شد.

آتشنشانان همچنین تجسس را برای یافتن کارگر دوم ادامه دادند ولی با توجه به حجم زیاد آوار و پس از تجسس ۳ ساعته، با بیل مکانیکی پیکر بی جان کارگر دوم را یافتند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=49469

درگیری پلیس یونان با کارگران معترض

پلیس یونان برای متفرق کردن هزاران کارگر اعتصاب کننده در آتن که قصد داشتند در اعتراض به سیاست ریاضت اقتصادی دولت، به سمت پارلمان این کشور تظاهرات کنند گاز اشک آور شلیک کرد.
شاهدان عینی گفتند که پلیس ضد شورش یونان در جریان درگیری‌اش با كارگران معترض به سمت آنان گاز اشک آور شلیک کرد. معترضان نیز به سمت پلیس سنگ و شیشه پرتاب کردند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=49446

برخورد تحقیرآمیز با كارگران ساختمانی در هنگام صدور كارت مهارت

همه کارگران و بنایان ساختمانی شهر تهران طبق ماده 18 قانون «بهبود مستمر فضای كسب و كار» برای بیمه شدن نیاز به تایید انجمن صنفی کارگران و بنایان دارند، این در حالی است که بصورت غیر قانونی سازمان فنی حرفه‌ای با بی‌توجه‌ای به این نهاد كارگری، برای صدور کارت مهارت با معاونت امور اجنماعی شهرداری تهران قرار داد منعقد کرده است.
به گفته این فعال كارگری، برخورد ناشایسته برخی از کارمندان شهرداری که مامور رسیدگی به صدور کارت مهارت كارگران ساختمانی هستند باعث اعتراض کارگران ساختمانی شده است.
این کارمندان که وابسته به یک شرکت کاریابی هستند، با توهین به کارگران ساختمانی از وضعیت ظاهری و پوشاک آنان ایراد می‌گیرند و در مواردی درگیری‌های فیزیكی نیز ایجاد کرده‌اند. در چند مورد هم این كارمندان از بوی بدن كارگران ساختمانی ایراد گرفته‌اند و آنان را مورد تمسخر قرار داده‌اند.
طبق قانون، کارگران ساختمانی پس از تایید انجمن صنفی باید تنها در مراکز فنی و حرفه‌ای برای دریافت كارت مهارت آزمون بدهند و سپس با ارائه كارت مهارت به سازمان تامین اجتماعی از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=49420 



نظرات شما عزیزان:

امید
ساعت1:17---4 اسفند 1391
سلام دوست من وبلاگ زیبای داری .دوس داشتی به منم یه سر بزن

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 4 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب