روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

مرگ تعمیركار آسانسور بر اثر سقوط از طبقه ششم

یك کارگر سرویس کار آسانسور، هنگام تعمیر آسانسوری در یک مجتمع مسکونی در بزرگراه حکیم، بلوار تعاون از طبقه ششم ساختمان ده طبقه به داخل چاهک آسانسور سقوط منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=48925

اعتصاب کارگران بزرگترین تولید کننده پلاتین جهان

کارگران شرکت معدنی «آنگلوآمریکن» بزرگ‌ترین تولید کننده پلاتین جهان، امروز در اعتراض به خشونت اعمال شده علیه معدنچیان در یکی از معادن این شرکت در استان شمال غرب آفریقای جنوبی دست از کار کشیدند.

به دنبال حرکت اعتراضی معدنچیان، تمامی فعالیت معادن شرکت «آنگلوآمریکن» روز سه شنبه در این کشور متوقف شد.

در جریان تیراندازی روز دوشنبه گارد امنیتی یکی از معادن این شرکت در منطقه «روستنبرگ» واقع در ۱۲۰ کیلومتری ژوهانسبورگ، بسوی معدنچیان، یکی از آنان کشته و حداقل ۱۳ نفر زخمی شدند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=48929

دیدار كارگران معترض تهرانی با معاون روابط كار

در آخرین روز بهمن‌ماه سال ۹۱، در حدود۵۰ کارگر از کارخانه‌های تهران به نمایندگی از سایر کارگران امضا کننده طومار یاده شده برای پیگری خواسته‌های خود به وزارت تعاون‏، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کردند.
در جریان این دیدار کارگران با اشاره به فرارسیدن زمان تعیین مزد سال ۹۲ در شورای عالی کار و همچنین انتشار شایعاتی در خصوص احتمال افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی مزد سال آینده، نسبت به سکوت این وزارتخانه در قبال خواسته‌های طومار ۳۰ هزار امضایی اعتراض کردند که در ادامه این دیدار مسئولان وزارت کار وعده‌ داده‌اند که تا دو هفته آینده بصورت کتبی به طورمار یاد شده پاسخ خواهند داد.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=48521

۵۰ کارگر سد زیویه کردستان بیکار شدند

حدود ۵۰ کارگر ازمجموع ۸۰ کارگر شاغل در اجرای پروژه سد زیویه به دلیل آنچه كه اتمام بخش اعظمی از پروژه سد نامیده میِ‌شود از کار بیکار شده‌اند.

به گفته کارگران هنوز بخشهای زیادی از کار پروژه سد زیویه باقی مانده وکارگران هنوز قرار داد کاری با پیمانکار دارند.اکثر این کارگران از سال ۸۴ در آغاز اجرای این پروژه مشغول بوده‌اند.

به گفته او علاوه بر اخراج این تعداد کارگر از سوی مدیران شرکت سازنده سد زیویه بخشی از مطالبات معوقه کارگران نیز پرداخت نشده است.

گفتنی است، سد زیویه با هستهٔ رُسی در فاصلهٔ ۲۶ کیلومتری شمال غربی شهر کامیاران واقع شده، از سال ۸۴ با پیمانکاری شرکت جهاد نصر آغاز بکار کرده است.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=48332

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب